VIDEO | Ravage op A1 na botsing vrachtwagens bij Deventer

- Op de A1 richting Apeldoorn zijn vanochtend vroeg ter hoogte van Deventer twee vrachtwagens op elkaar gebotst. Daarbij heeft een van de trucks een deel van zijn lading verloren.

Wethouder Dennis Gudden (D66) legt uit Waarom volgens het gemeentebestuur niet alle Wageningers gel…

WAGENINGEN - Wageningers gaan dit jaar 75 euro meer betalen voor hun waterafrekening bij Vitens. Maar een groot deel van de inwoners krijgt het bedrag waarschijnlijk terug van de gemeente. Dat bleek maandagavond toen de politieke partijen met elkaar discussieerden over de compensatie voor de zogenoemde precariobelasting.

GLD Nieuws 20 mei 2019 - Maandag 20 mei

- Bijeenkomst moet onrust wegnemen
- Wel of geen hek
- Kritisch Nijmegenaar blijft gemeente bestoken

Presentatie: Sonja Booms
Meer over dit programma: https://www.omroepgelderland.nl/gldnieuws

'Sociale woningbouw Maasdriel is Europees probleem'

HEDEL - Het lijkt een ver van je bed show, maar dat is niet altijd zo. Lokale problemen zijn soms ook Europese problemen. Volgens Michiel Alexander de Raaf, inwoner en burgerlid van de gemeente Maasdriel, is sociale woningbouw zo'n probleem. Daarom werkt hij mee aan een Europees burgerinitiatief: een megapetitie samen met 16 andere lidstaten om sociale woningbouw op de kaart te zetten in Europa.

#Hedel #Maasdriel #omroepgld

Kan OnderDak het tij nog keren? Eerste bijeenkomst na onrust over Paasbergflat

ARNHEM - Stichting OnderDak houdt maandagavond een informatiebijeenkomst voor ouders van kinderen die naar basisschool De Witte Vlinder in Arnhem gaan. De ouders zijn ongerust omdat de stichting vlak bij de school 30 tot 40 ex-gedetineerden en psychiatrisch patienten op wil vangen in de voormalige verzorgingsflat Paasberg.

#Arnhem #OnderDak #omroepgld

Foto van wolvenpaar zorgt voor onrust bij schapenhouders

OTTERLO - Het bewijs van een wolvenpaar op de Veluwe zorgt voor alertheid bij schapenhouders. Het stel heeft mogelijk al welpen, wat zou betekenen dat de wolf zich binnen een paar jaar uitbreidt naar andere gebieden. Zondag werd bekend dat voor het eerst een wolvenpaar op de Veluwe is vastgelegd.

#wolf #veluwe #omroepgld

Kijk op Gelderland 20 mei 2019

Kijk op Gelderland is een nieuwsblok direct na het NOS Journaal van 18.00 uur op NPO 2 en wordt iedere werkdag uitgezonden. Drie maanden lang krijgen inwoners van Gelderland een regionaal nieuwsprogramma te zien.
Meer over dit programma: https://www.omroepgelderland.nl/kijk-op-de-regio

Roparunners uit Zutphen leven het hele jaar toe naar monsterloop

- In het pinksterweekend wordt de jaarlijkse Roparun gelopen, een monsterloop van meer dan 500 kilometer van Hamburg of Parijs naar Rotterdam. De opbrengst, vorig jaar vijf miljoen, is bestemd voor terminale kankerpatienten. Team Zutphen is volop in training.

#Roparun #Zutphen #omroepgld

75 jaar vrijheid 20 mei 2019

Hoe heeft de Tweede Wereldoorlog ons Nederlanders gevormd? En wat heeft bijna 75 jaar vrijheid ons gebracht? Hoe zijn we na de oorlog uit het dal geklommen? We nemen je mee naar verhalen uit de Tweede Wereldoorlog en ontdekken welke lessen we uit de oorlog hebben getrokken.
Meer over dit programma: https://www.omroepgelderland.nl/op-weg-naar-2020

Vorden werd getroffen door een flinke hagelbui

ARNHEM - Lokale onweersbuien met plaatselijk veel neerslag zorgden zondagavond voor overlast in het oosten van het land. In Gelderland gingen de plensbuien soms gepaard met grote hagelstenen.

#Vorden #hagelbui #Omroepgld

Bero en Buitink niet op training Vitesse, Büttner terug in basis

ARNHEM - Matus Bero is niet op tijd speelklaar voor de return van Vitesse tegen FC Groningen in de play-offs. Thomas Buitink kampt met liesklachten en is een serieus twijfelgeval.

#Vitesse #Arnhem #omroepgld

Ajax-leiding biedt excuses aan voor bekladdingen bij De Graafschap

DOETINCHEM - De leiding van Ajax heeft De Graafschap excuses aangeboden voor de bekladdingen in Stadion De Vijverberg in Doetinchem.

#Vijverberg #Doetinchem #Omroepgld

Eef blijft 'missers Nijmegen' melden

NIJMEGEN - Bushokjes die niet handig geplaatst zijn of waar je met de rolstoel niet in kunt. Een pand dat gesloopt wordt zonder hekken eromheen. Allemaal zaken die Eef van Munster uit Nijmegen opvallen en die hij meldt bij de gemeente. Maar volgens Eef gebeurt er helemaal niets met zijn meldingen.

#Nijmegen #Eef #Omroepgld
"