Lente: genieten van de bloeiende Japanse sierkers

Weinig bomen bloeien zo uitbundig als de Japanse sierkers. Vanaf half april zijn ze op hun mooist.

‘Goed nieuws’ voor ongeneeslijk zieke kickbokser Hageman

‘Goed nieuws’ meldt meervoudig wereldkampioen kickboksen Robbie Hageman. De 27-jarige Eindhovenaar ging vrijdag 5 april onder het mes vanwege een tumor in zijn hoofd. Nabehandelingen zijn niet nodig.

Rampoefening vliegtuigcrash bij Eindhoven Airport

Op en bij Vliegbasis Eindhoven is zaterdagmorgen een grote rampenoefening begonnen. Een kleine duizend mensen zijn betrokken bij de oefening, die de naam Full Skill heeft gekregen.

Chinezen spioneerden binnen ASML: miljoenenschade

Chinese spionnen hebben op grote schaal bedrijfsgeheimen gestolen van de Veldhovense chipmachinemaker ASML.

Eindhoven heeft nu ook een stationspiano

Het station in Eindhoven heeft maandag een piano in gebruik genomen, die door iedereen bespeeld mag worden. Initiatiefnemer David Hordijk mocht de officiële opening verrichten.

Bloggen over je drieling

Werken is er niet meer bij voor Sientje Stils uit Gemert. Sinds ze haar moeder werd van Janne, Pip en Tess heeft ze haar handen vol. Maar er valt vooral veel te genieten en ze blogt volop over het leven en overleven met een drieling.

20 keer rond de wereld zonder een deukje

Inno Kalverboer uit Eindhoven reed 749.196 kilometer zonder schade. Dat is bijna 20 keer de wereld rond. Sinds vandaag is hij toegetreden tot de Circle of Honor, een elitegroep van zo'n tienduizend UPS-chauffeurs wereldwijd die minstens 25 jaar zonder schade hebben gereden.

Afscheidstour Heino start in Effenaar

De Duitse Schlagerzanger Heino (80) begint vrijdag zijn Nederlandse afscheidstour in een uitverkochte Effenaar in Eindhoven.

PSV-ambassadeur Romario is klaar voor het carnaval

Voormalig PSV-vedette vierde carnaval in Lampegat. Een interview

De Troubadour door Demi Heijligers

29 maart is het precies 50 jaar geleden dat Lenny Kuhr het Eurovisie Songfestival won met 'De Troubadour'. Demi Heijligers (18), studente van het Rock City Institute uit Eindhoven maakte deze geheel eigen versie van de hit.

Metalversie 'De Troubadour'

Deze week is het precies 50 jaar geleden dat Lenny Kuhr het Eurovisie Songfestival won met 'De Troubadour'. Studenten van de Metal Factory en het Rock City Institute uit Eindhoven maakten geheel eigen versies van de hit. Vandaag de versie van de Metal Factory-studenten. Fasten your seatbelts!

De droom van 'De Troubadour'

Lenny Kuhr luistert naar andere versies 'De Troubadour'

Het is vandaag precies 50 jaar geleden dat Lenny Kuhr (69) het Eurovisie Songfestival won. Eindhovense muziekstudenten maakten hun eigen versies van 'De Troubadour'. Kuhr luistert vol bewondering naar de totaal verschillende arrangementen.

Metalbandje maakt eigen versie van 50-jarige 'De Troubadour'

Zoon Meneer Frits op de bres voor Muziekgebouw Eindhoven

De boodschap van de ongeveer 250 veel herrie makende actievoerders op het Eindhovense Stadhuisplein vrijdagmiddag was glashelder: ‘gemeente, los dit op’. Het Muziekgebouw is zo belangrijk voor de stad, de Eindhovenaren, de regio, Brabant, voor de beroeps- en de amateurmuzikanten dat het stadsbestuur het Muziekgebouw niet mag laten stikken. Warner Philips, zoon van de naamgever van het Muziekgebouw Frits Philips was één van de meest markante actievoerders.
"